tisdag 30 juni 2009

Roskilde 2009: uppladdningen

Festivalsommaren har som bekant inletts. På vissa håll lite kallare än på andra ställen. Hur nu Roskilde 2009 blir kan jag bara sia om så här dagen innan undertecknad och manskapet åker ner.

Vad jag dock vet är att minnena och intrycken från förra året fortfarande värmer likt den bondbrännan jag kom hem med och som satt i i flera veckor.

Med andra ord är förväntningarna skyhöga.

Däremot kan det erkännas att intresset för årets danska festival var ganska svalt till en början. Under början av året när det skulle schemaläggas vilka festivaler som var intressanta och vilka jag kunde åka på, låg Roskilde rätt långt ner på listan. Anledningen var att line-up'en var rätt ointressant ett bra tag. Men danskarna skärpte till sig och drog fram sina ess en efter en.

Om något så är årets startfält det sjukaste på länge. Vad sägs om dessa artister?

Volbeat
Kanye West
Wolves In The Throne Room
Amon Amarth
…And You Will Know Us By The Trail Of Dead
The Bronx
Nick Cave & The Bad Seeds
Coldplay
Darkane
Eagles Of Death Metal
Faith No More
Gojira
Isis
The Mars Volta
Neurosis
Nine Inch Nails
Oasis
Röyksopp
Satyricon
Slipknot
Social Distortion

Ja, detta är bara ett axplock av alla band undertecknad dreglar över. Som ni märker kommer många av artisterna krocka med varandra så det gäller att prioritera.

Och göra det rätt!

Lägg till allmänt sunkigt leverna och festivalhäng samt de otal recensioner och intervjuer ska göras.

Timmar återstår nu innan flyget och jag känner mig lite överpeppad. Sömn är nog något jag inte får inatt.

Inga kommentarer: