fredag 4 juli 2008

Roskilde: Fredag natt

Min kära kollega Banesa har redan skrivit det som behövts för idag. Själv har jag inte någon koll alls och det var inte förrän jag loggade in på Rockharder jag insåg att det faktiskt är fredag, inte torsdag som jag trott hela tiden.

En känsla av frustration har infunnit sig då det danska mobilnätet verkar ligga nere. Således är vi ett gäng som tappat bort varandra och inte kan ringa. Kodordet är dock ölproviant i baslägret. Magnus och jag har hängt hela eftermiddagen och efter en helt magisk spelning med KINGS OF LEON känner jag mig redan mättad. Vi såg ROBYN i ett av de mindre tälten och även om hennes gig var godkänt är det inget som faller mig i smaken.

Just nu spelar grinollarna i GRINDERMAN live. Efter att ha bevittnat mer än en halvtimme med NICK CAVE ställs jag undrande varför killen ser så jävla sur ut hela tiden?

Sist för ikväll blir MOTORPSYCHO! Ah, inte att förglömma, MOGWAI gjorde en sjukt bra spelning med sin suggestiva och ambienta musik. Något jag helt klart rekommenderar för fans av ISIS, NEUROSIS och CULT OF LUNA. Något jag lätt kommer ha ett öga på i framtiden.

/Tomczek

Inga kommentarer: