fredag 4 juli 2008

Roskilde festivalen - Fredag

Festivalens andra dag borjade med en dusch och foljdes av en burk makrill och ett paron i taltet. Gardagens torra stora macka gav inte den onskade mattnaden sa det marktes att kroppen reagerade positivt.

Fotograf Martin och jag beslot oss for att ta nagot varmt att ata pa festival omradet en stund senare och blev lite nyfikna pa standet som sade sig salja svensk mat. Mest for att smaflina at knappa svenskar som reser ivag men lik forbannat valjer ett "sakert" kort.
Vi blev just sadana, aven fast utbudet inte va svenskt i vara oron. Den vegetariska pytt-i-pannan smakade hur som helst bra.

Runt 15-snaret begav sig undertecknad med stora delar av Camp Evil mot scen Cosmopol for KENGE KENGE fran Kenya. Precis innan de gick upp pa scen borjade ett smittsamt gung. Breakdance i trupp till live-levererade svangiga och pumpande toner dar till och med en trumpet fann sin plats. Klart en av dagens schystaste upplevelser. Speciellt nar den avslutande killen forvanade med sakert 30 stycken kvicka en-hands hopp!

Norska BAND OF HORSES hade det smockat med publik framfor Arena men de var inte riktigt vad jag vantat mig. Utan var mer nagot ljummet som battre passat under kvallstid.
Nashvilles KINGS OF LEON glanste daremot pa scen Orange nyss. Sa mycket att jag DEFINITIVT ska dyka in i deras tre-delade diskografi sa fort jag har chansen!

Harnast vantar GRINDERMAN, spanska LA KINKY BEAT och MOTORPSYCHO!

/Banesa

2 kommentarer:

skaang sa...

Vad hander sitter under en over fet konert med en rockguru vid namn nick cave och tar mig tid bara for att ga hit och formdela mina kanslor varti har sen I lordags och borgatt trotna pa sprij ten vannessa var fan ar du gozzo var har och kundnde inte sluta ....

Banesa sa...

Haha, stackare. Det anda jag kan skylla pa ar den kassa mobil tackningen!