lördag 4 juli 2009

Roskilde festivalen - TEAM EVIL, del 2



GOJIRA, med den hansynslost rockande basisten till hoger



Franska GOJIRA gav oss ett bastant uppvaknande pa fredagen klockan 12. Konserten var kanon och det miljomedvetna bandet passade aven pa att tacka festivalen for att ha ordnat sa att de fick spela pa ODEON och ge besokarna en "green-show". Samtliga ljus pa scen var namligen i LED; allt for det miljomedvetna tanket som Roskilde festivalen profilerar sig med.

FLEET FOXES kandes som nagot av en felbokning da deras sovande sound blev lite lamt i konstrast mot GOJIRAs manglande, knappt 3 timmar tidigare. Kanske battre vid skymningen?!

Intervjun med DRAGONTEARS och DUNGEN blev inte av igar, forhoppningsvis idag lordag. Daremot sa spelar bada banden ikvall; DUNGEN kl 00.30 och DRAGONTEARS pa den spannande tidpunkten 03.00. Jag kanner pa mig att det blir ett minne for livet.

Den danska tidskriften SOUNDVENUE haffade Martin och mig och bad om att fa stalla lite fragor om hur vi uppfattade festivalen, vilka musik preferenser vi har och ta nagra bilder. Jag tvekade till en borjan, men bestamde mig for att det nog kunde bli en kul grej. Blir intressant att se om vi ar med nar tidskriften kommer ut... Sjalvklart promotade vi ROCKHARDER.

Bast igar var rockiga raven NICK CAVE med sina THE BAD SEEDS. Stamningen var pa topp och det var nastan en omojlig uppgift att anteckna da suget efter att dansa var konstant. Men en bra recension det blir det.

THE MARS VOLTA bjod pa Vicera Eyes och flera andra "catchigare" latar. Energin var elektrisk och showen matchade musiken. Jag var sa lycklig!

Darefter dissade jag OASIS och allt annat som verkat intressant eller sevart; beslot mig for att ga till taltet och sova. Det var en utmarkt ide da jag kanner mig riktigt utvilad idag - finemang!

Text: Banesa Martinez
Foto: Martin Eek

Inga kommentarer: