fredag 3 juli 2009

Roskilde: Dag 2; den olidliga hettan

Har precis blivit söndermanglad av klimatmedveten dödsmetal i form av Gojira. Fransmännen är är brutala och tekniska men den olidliga hettan gör att undertecknad ger upp. Det var stört omöjligt att komma i tältet och utanför är solen alltför stark för att man ska klara sig länge.

Igår missade vi Mew på grund av bandets popularitet. Samma visa där, det gick inte att komma i närheten av tältet om man inte campar utanför en god tid före. Istället fastnade Rockharders redaktion bland pöblen med en platta öl som vi inte kunde ta med oss in på festivalområdet. Våra vänner försvann och vi hade ingenstans att förvara den ädla drycken. Istället blev vi tvingade till att dricka upp den.

Det är lätt att vara optimistisk när man talar om vilka band man vill se men det är svårare än så. Det gäller att prioritera. Volbeat beskådades däremot och även om danskarna verkade vara stormförtjusta så är jag inte direkt imponerad. Hypen verkar klinga av och jag tyckte det var en ljummen spelning.

Just nu undrar jag om jag ens har ork nog att se Satyricon i Arenatältet. Norrmännen går på kl 13 men jag tror försöker hitta något ställe att svalka mig på istället.

/Tomasz

Inga kommentarer: