söndag 30 november 2008

Force Attack – DEL 2



Lördag
Vaknade i ottan. Typ vid klockan 7 och upptäckte att de andra i vårt minicamp också vaknat till liv. Solen stekte på och vi fick för oss att vi skulle åka och bada i Östersjön (Eller Baltiska havet som jag så fint översatte Baltic sea till. Man kan fan inte hålla reda på alla jävla vattenpölar och skit). En go tösabit till vän, hade slutat dricka i lagom tid så hon var körduglig tidigt. Vi tog vårt pick och pack och åkte iväg till stranden. Våra tyska grannar hade inget emot att vakta vår plats.



Julius, Tess, Galten, Nina och Henkas



En i bilen kräktes i en påse och vi mådde alla jävligt sådär. Förutom föraren då. Tror jag.. Vi hittade fram utan några större problem och spenderade ett gäng timmar med att bada, sola och förundras över varför 30 % av de tyska badgästerna var nakna. Det här blev en morgon i gubbkukar, kärringtuttar och barnrövhålens tecken.

Vi behövde vara tillbaka på festivalen till första bandet, tyska VOLXSTURM, gick på 14:30 då det var det enda ”måste se bandet” för min del på lördagen. Vi åkte i god tid och tänkte vi skulle hinna äta, så vi stannade till på en pizzeria dit typ 1 miljon svenska vänner av en slump också besökte. Stället var fullt av svenskar som kommit dit i tre olika grupper. Skumt men trevligt.

Fick bevittna den mest sönderbrända tatuering jag sett i hela mitt liv. Huden buktade ut på sätt jag inte ens visste huden kunde bukta ut på. Låg nära till hands att vissla på X-files titelmelodi.

Eftersom en viss herre i mitt sällskap, som vi kan kalla Jesper (Då det är hans namn), äter extremt långsamt och extremt mycket, så kom vi inte alls i tid till att se VOLXSTURM. Halva spelningen hann jag dock uppleva och satan i gatan vad bra dom var. Tyvärr var basen lite väl hög och lyckades därför dränka en del finlir. Dom gästades av Duffman (The Simpsons) som dansade på scen. Fan vet vad han gjorde där men latjo var det i alla fall.

Efter deras spelning, på stora scenen, så tittade jag och matvraket Jesper in i tältet där lilla scenen stod. Ljudet var jävligt bra och det var några snubbar som gjorde sin grej på scen. Det lät precis som allt annat och jag lade aldrig deras bandnamn på minnet och tyckte jag kunde viga dagen åt alkohol istället. Sagt och gjort.

Resten av dagen är svart.


Text: Julius Dahlström
Hemsida: http://www.forceattack.de/

Inga kommentarer: