onsdag 3 december 2008

Force Attack - DEL 3


Söndag
Sista festivaldagen. Blev ett besök på stranden igen. Denna gång lyckades jag bli ”manetad” (Bli insmetad i havsmanet) och bli ollad på ryggen av ett litet barn (!). Tyskar är inte riktigt som oss andra.

Det var tänkt jag skulle få se bandet BRUTAL POLKA lira kvart över tre men fastnade på en gräsplätt i sällskap av ett gäng öl istället. Det är ett plojband som säkert är roliga live men man ska inte underskatta öltarmens sug och ren och skär lathet. Tog det lugnt hela dagen och tänkte införskaffa presenter till nära och kära bland merchen. Det blev en VIBRATORS T-shirt till mig själv och inget mer.

Kvällen kom och det blev dags för amerikanerna i UNSEEN att ösa. Var mycket folk och jävligt bra drag! Det finns en stor hype kring bandet nu och efter att ha sett dem live så förstår jag varför. Massa tummar upp! En låt (minns inte vilken. Hej alkohol) gästades av en snubbe från bandet LOS FASTIDOS, som skulle spela efteråt. Sett dem förr och dom var helt okej men jag var inte på humör för extremt politiskt korrekt gnäll.

Så det blev att festivala loss ett par timmar till midnatt då PETER & TEST TUBE BABIES skulle spela. Jag såg de gamla rävarna lira i tyskland för ett par år sedan och eftersom de då levererade så var det givet att höra och se dem igen. Dom var lika bra som väntat. Det märks att grabbarna har erfarenhet och har varit med i gamet länge.

Placerade röven i mina tokiga vänners camp och plötsligt kändes det inte så tokigt längre då en massa andra festivalbesökare, tydligen traditionsenligt, brände ner sina tält och sprängde gastuber till stormkök. Såhär höll det på hela natten. Explosioner och stora svarta rökmoln av eldat plast. Det här var verkligen inte sunt men jag var vid det här laget för full för att orka bry mig. Mitt tält stod i alla fall kvar och jag somnade gott…

Måndag
Dagen efter vaknade jag inte gott. Festivalmagen gjorde sig påmind och jag behövde snabbt komma till en BajaMaja. Med snabba steg tog jag mig till närmsta samling av dass, för att mötas av att hälften av BajaMajorna var nerbrända i högar av plast och avföring. Charmigt. Sprang in på en fortfarande stående och intakt bajamaja och utförde mina behov innan jag hasade mig tillbaka till tältet för att sova en liten stund till Innan vi begav oss hem mot trygga neutrala Sverige igen.


Text: Julius Dahlström
Hemsida: http://www.forceattack.de

Inga kommentarer: