måndag 17 september 2007

Way Out West 10-11 aug 2007


Okej, först trodde jag att de ville att jag skulle betala för att få jobba och tänkte strunta i alltihop. Sedan insåg jag att jag gladeligen skriver den här festivalreflektionen - trots att jag fick betala fullpris för att få mitt inbytesarmband - för toalettköernas skull. De jag, tack vare pressarmbandet, SLAPP stå i…

Urinoarer för tjejer torde vara en affärsidé.

Så hur var själva festivalen då? Helt suveränt jättebra, faktiskt! Jag har verkligen trillat dit på stadsfestivaler, men så är jag 34 år också och har gjort min beskärda del av tältande i lera och regn. Själva festivalandet uppskattar jag dock fortfarande och trots att både lera och regn förekom var stämningen på området på topp - och vetskapen om att duschen och sängen inte var långt borta bidrog nog till det.

Ölen fick man snabbt (100% viktigt på festival!) och maten var mestadels KRAV-märkt och fanns i flera vegetariska alternativ. En lagom mängd andra happenings som olika ungdomsorganisationers infotält, skivsignering med Juliette & The Licks och ”cykling uppför stolpe” skapade helhetsintrycket av en Äkta festival. Dock saknade jag Gula Gubben. Han är göteborgare och borde naturligtvis varit där och bjudit på ekivoka sånger som han brukar göra på Äkta festivaler.

Om jag vore nästa års arrangör : Gula Gubben -check!

Artistmässigt höll ljud och framträdanden hög klass. Festivalen bjöd väl inte på mina favoritgenrer överhuvudtaget (inte ett enda metalband i en stad som Göteborg!) men banden som spelade levererade det de skulle. Den absoluta fördelen med att ha festival på ett mindre område är att man hinner se många band, en del till och med samtidigt!
Text: Louise Rickardsson

Inga kommentarer: