söndag 27 april 2008

"Fem plus Fem" med DJ Painkiller från Club Powerhouse


Grundaren av Club Powerhouse har en bakgrund som roddare till METALLICA och säger sig vara ett av dom sista svenska fans som såg bassisten Cliff Burton vid liv, bara timmar innan han dog.

I september arrangerar han Monsters of Rock Malmoe 2008. Men varför driver DJ Painkiller hårdrocksklubb? Här är fem plus fem chanser närmare någon sorts sanning.

Varför är det värt att ge ”Club Powerhouse” en chans och vad utmärker er?
- För att upptäcka ATT det finns en riktig hårdrocks klubb i stan! Jag har den enda riktiga hårdrock och metal klubben i hela Sydsverige med rötterna i NWOBHM (New Wave Of British Heavy Metal) från 70- till 90-talet. Liveband levereras dessutom varje gång!

Hur fick du idén?
-Idén har alltid legat och grott någon stans där inne. Jag fick ofta höra jämmer på pubar, barer och uteserveringar, Suck, "om det ändå fanns en Hårdrocksklubb i stan, vad coolt det hade varit" Så jag resonerade att, "det var ju fan, då drar jag igång en klubb"!
Sen är det så att jag varit med sen tidigt 80-tal (stod längst fram på DIOs "Holy Diver tour" 83') och har levt med musiken - framförallt livsstilen. Mitt mål med klubben är att lyfta fram och upp vår hårdrocks kultur i hela vårt avlånga land. Att kunna hjälpa band upp på scenen, kända som okända.

Var huserar ni?
- Restaurang och klubb BODONI, Bergsgatan 20, Malmö.



Vad har ni för “sorts” stammisar?
-Stammisar är väl kända som "gamla" ansikten, som jag själv som var med när det begav sig. De vet att de kan svepa en kall beer till allt från TANK, TYGERS OF PAN TANG, gamla JUDAS PRIEST, ANGEL WICH och andra stora hjältar som betytt oehört mycket för dagens hårdrock. Men klubben besöks framförallt av musiker. Allt från lokala band till t.ex. Paul Diannos (Iron Maiden) gitarrister och Anders Johansson (HAMMERFALL). Och som sagt folk från old school till andra och tredje generationens hårdrockare.
Hur ofta kör ni?
- Jag kör 3-4 ggr i månaden men håller på att utöka mer! Metal to The Mazzes!

Fem korta med dj painkiller:
NIGHTWISH eller MEGADETH? MEGADETH
18-håls stålhätte kängor eller Cowboyboots med sporrar? Cowboyboots med sporrar
Bloody Mary eller Öl? Öl
Spinal Tap eller The Wall? The Wall
Fullt ös, medvetslös eller Varannan vatten? Fullt ös, medvetslös

Fotografiskt geni: Anders Sandvall
Text: Banesa Martinez
Länk: http://www.myspace.com/djpainkiller666


Inga kommentarer: